hemlis*

jarrå, nu ska jag berätta om min hemlis* som jag skrev i söndagsinlägget. det var ju sähär att vi var i harge i söndags. då fick jag se några små fågelungar som låg i solen typ halvdöda. mormor sa att de hade legat där i typ 3 dagar och att mamman hade lämnat dom. jag tyckte så himla synd om dom och kunde inte bara se dom ligga där i solen och dö. så jag gjorde ett ''bo'' i skuggan och lyfte bäbisarna dit. matade de med maskar och hällde vatten i deras munnar, satt hela dagen och tog hand om dom. framåt kvällen började de röra på sig och såg lite friskare ut. så jag tog med dom hem och tänkte liksom " de är på bättringsvägen,  så chansen finns att jag kan rädda dom" gjorde ordning en bur med massa filtar o grejer. matade dem på kvällen. på måndagsmorgonen var de alla mycket piggare. jag matade och mös med dom, gick hem på rasten i skolan och gav dem mat. kom hem från skolan så fick jag se att den minsta fågelungen ( det fanns tre ) var jätte svag. de andra två tog hanns mat och typ trampade på han. så han mådde jätte dåligt. senare på kvällen så dog kraken.. :(  de andra två såg ut att må mkt bra, men när jag vaknade imorse sa mamma att de hade dött. fanns inget mer jag kunde gjort, de fick iallafall ett fint slut istället för att svälta ihjäl.  bäbisar r.i.p <3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0