tandläkarbesöket

sådär nu är jag back on track igen. nej men förut åkte jag ju till tandläkaren så jag tänkte berätta lite om det.

när jag kom dit, så fick jag bedövning och allt sånt direkt. skapligt läskigt eftersom att jag bara fått bedövning i kinden&sidan tidigare. nu fick jag i hela underläppen, det kändes typ som att den bara hängde, man hade ingen koll på vart den var, hah! sedan skulle hon dra ut tanden. men den satt så jäkla hårt, så hon står i drar i kanske 10 min, sedan får hon ropa på hjälp. då kommer en sköterska som håller i hela mitt huvud medans hon drar. och ändå lossnar den inte. jag började bli rätt nervös.. och tiden gick, efter en kvart eller något lossnade den äntligen. då fick jag lite tussar för att stoppa blödningen och sedan cyklade jag hemåt. väl hemma började jag känna smärtan ordentligt. jag tjöt som en gris, och sedan kollade jag mig i spegeln. och grät ännu mer. jag ser inte klok ut, fyfan! ungefär som en liten unge som just tappat sin första mjölktand. och såhär ska jag gå i en hel vecka. ni förstår inte hur det känns. tårarna kunde inte sluta rinna, jag ringde mamma och hon sa att jag kunde stanna hemma idag. tog en värktablett trotts att man inte fick ta det förns en timme senare, sedan la jag mig i sängen och somnade. nu är jag vaken igen och allt känns bättre. här kommer en hemsk för och efter bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0