RIS HAR SKAL

i skolan idag så vart det fajt, jag sa något om skal på riset. och alla ba:  hahaha tror du de har skal eller? och ja jag är helt säker, att de växer i ett ''skal'' som man sen tar bort. de är liksom inte på när man käkar de. jag var så säker att jag lovade att skriva ett inlägg här i bloggen där jag skulle bevisa det. så ja..

här har ni brudar. titta och njut, jag hade så jävla mycket rätt! mohaha

- Riskornet är sammanvuxet med blomfjällen och det är dessa som utgör riskornets hårda SKAL!  >taget från wikipedia

- Beroende på hur mycket man “skalar” riset får man fram det vita riset. Det negativa med att “skala riset” är att man förlorar mycket av det nyttiga i riset. >taget från stillbildande.net




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0