spanien 11 mars

tjao, ligger i sängen efter en lång dag. jag har lyckats hacka mig in på något internet här så nu har jag datortid när jag vill. wiho!

imorse käkade vi frukost och gick till skolan, där fick jag vara med de andra på deras typ kläder&mode lektion. sedan följde siw (vår lärare som är med första veckan) och mariano (våran spanska kontaktperson) med mig till min första dag på salongen där jag kommer praktisera.

på salongen var det endast en av fem tjejer som kunde prata engelska, vilket gjorde det rätt svårt för mig att förstå vad de ville att jag skulle göra. men de var snälla så detta kommer nog gå toppen! sedan vid ett fick jag sluta.

då tog jag bussen tillbaka till kvarteren där vi bor. gick runt i min ensamhet, kikade i massa affärer.. och åh im in love! det är massa "kinesbutiker" överallt, där dom har precis allt man kan tänkas behöva och till världen bästa priser. det bästa av allt är nog alla dessa olika nagelack, lösöonfransar och smycken som man får för ca. 1 euro styck.

sedan köpte jag även en massa vatten och juice eftersom att vi igår märkte att de har serverat oss kranvatten till alla måltider, så sjukt äckligt. man kan ju fan bli sjuk!  ah iallafall.. sedan gick jag till lägenheten där ingen var hemma.. så fick sitta i trapphuset i över en timma. tur att mobilspel finns.

senare kom sara och de andra hem, vi har ätit och sedan var jag och sara ute i kvarteren för ännu mera shopping. nu litter vi som sagt i sängarna och vilar ett tag. ikväll runt 11 ska vi möta de andra för att dra ut och se vad denna staden har att bjuda på. förhoppningsvis rätt mycket party!

lite shopping,  ska försöka ge er lite mer bilder på hur det ser ut här borta. men det får bli imorgon. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0